środa, sierpnia 24, 2011

rozwiązywanie problemu z Windowsem 7 jako serwerem składowania danych

Jak wiadomo, zdarza się, szczególnie w małych firmach, ze dane rezydują na systemach nieserwerowych. To zrozumiałe,tj po co przepłacać. Taki też problem spotkałem podczas wykorzystywania maszyny z Windows 7 jako serwera plików z danymi które pobierają inne programy, w tym wypadku oprogramowanie Schlumberger - Petrel. Kilka stacji roboczych wykorzystuje 'serwer' z Windows 7 do ładowania plików z udostępnionych dysków ( przeważnie duże pliki). Niestety po kilku dniach pracy próba podłączenia do zasobu skutkowała 'brakiem widoczności w sieci' wspomnianego komputera hostującego pliki. W tym przypadku chodziło o stacje roboczą łączącą się z systemem Windows XP 64bit.
Poszperałem na Technecie i nie znalazłem bezpośredniego rozwiązania przyczyny, a jedynie ślad po artykule na stronach Sysinternals. Pierwszym krokiem był restart maszyny hostującej pliki, który okazał się zbawienny, następnie po głębszym przeszukaniu logów znalazłem problemy z błędami pamięci ( non-paged ).
Technet wskazywał odnośnik który był nieaktualny, jednak udało mi się odszukać w otchłani Internetu informację mi potrzebną:

Windows 7 stanie się serwerem plików po zaaplikowaniu następujących zmian w rejestrze i restarcie serwera.

Zmiana poniższego klucza z wartości 0 na 1

HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\LargeSystemCache

oraz zmiana wartosci 1 na 3 w kluczu

HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters\Size

Brak komentarzy: