niedziela, września 04, 2011

[iPhone] Aplikacja do kontroli wydatków, Expense Tracker - Spending

Szarpnąłem się i zakupiłem aplikację do śledzenia wydatków. Do testów zainstalowałem parę aplikacje, jednak chciałbym pomówić o swoim wyborze, tj. aplikacji Spending. Aplikacja jest bardzo czytelna i intuicyjna, jednak aby rozpocząć należy skonfigurować sobie parę rzeczy, tj miejsca przechowywania pieniędzy, np.:

  • Gotówka
  • Konto w banku
  • Karta kredytowa
  • Lokaty
  • ...

Po uruchomieniu wpisujemy inicjalne wartości poszczególnych kont i zabieramy się za wpisywanie wydatków wraz z kategoriami typu: jedzenie, zakupy, edukacja, rachunki itp, najlepiej jest to zrobić na początku miesiąca.

Następnie przystępujemy do wpisywania naszych wydatków i przychodów. Z biegiem czasu jest tego coraz więcej i jak każdy ciekawy na co wydajemy pieniążki sprawdzamy sobie za pomocą kilku kliknięć na co wydaliśmy i kiedy. Dodatkowym bonusem jest możliwość zrobienia zdjęcia rachunku z wykonanych zakupów ( co też ja tam zakupiłem w tym tygodniu do jedzenia ) lub sporządzenia notatki głosowej ( nigdy tego nie robiłem do tej pory). Aplikacja pomaga sprawdzić czy przypadkiem żyjemy ponad stan co czasem przydaje się, aby przytemperować w sobie chęć kupna kolejnego gadżetu ( buuuu ) lub utemperować zapędy żony w kwestii zakupu ciuchów (YEEA!). 

Wykresy są czytelne, z podziałem na kategorie, które zdefiniowaliśmy sobie wcześniej. Kategorie których nie przewidzieliśmy możemy oczywiście dodać później, w ramach wykonywanych zakupów w zależności od stopnia skomplikowania wyniku, który chcemy osiągnąć. Jest tu również wybór waluty, ale to chyba norma, oraz przelicznik automatyczny, niestety różnie się on od realnego ( tj występującego w kantorach, bankach itp), więc trzeba poprawiać ręcznie.
Mam też zastrzeżenia, co do stabilności, czasem lubi się wysypać. Jednak operacja, którą się w tym czasie wykonuje zostanie zakończona ( o dziwo! )
Dla smaku parę zrzutów z Appstore.
Wykresiki, statystyki
Strona główna
Spending - mogę polecić z (prawie) czystym sercem, dla osób które chciałyby kontrolować swoje wydatki. W dobie kryzysu może się przydać. Cena 2,39euro w appstore. 

Brak komentarzy: