poniedziałek, stycznia 04, 2010

Avatar

Film który został legendą zanim jeszcze ujrzały go masy ludzkie. Porażająco realistyczne krajobrazy Pandory. Cała fauna i flora. Człowiek odnosi wrażenie, że gdzieś już to widział i ma racje, roślinność podobna do tej ziemskiej, ukrytej pod wodą, jednak zdjęcia na których widzimy to wszystko i trójwymiar sprawiają tak oszałamiające wrażenie, że człowiek myśli o tym przez ułamek sekundy. Delektowanie się krajobrazami, scenami batalistycznymi, całym procesem poznawania zwyczajów plemion Na'vi podtrzymuje poczucie lekkiej euforii, czegoś takiego jeszcze w życiu nie widziałem. Postacie Na'vi zostały stworzone komputerowo, odwzorowanie mimiki twarzy jest perfekcyjne i nie razi jak w innych filmach z zastosowaniem obróbki komputerowej. Nic dziwnego do pracy zaprzęgnięto około 800 ludzi z branży grafiki komputerowej. Cały film wciąga i ponad 2,5h wydaje się być chwilką, człowiek chciałby nurzać się tym wszystkim jeszcze dłużej, jednak fizyczność nie pozwala - niewygodne siedzenia w multikinie powodowały odrętwienie pewnych części ciała, przez co duża część ludzi wychodziła z kina w tempie iście żółwim. Film naprawdę warty polecenia ( co prawda wszyscy juz o tym wiedzą, film zarobil ponad miliard dolarów ) krok milowy w historii kina, niczym film niemy do filmu dzwiękowego.

6 komentarzy:

Siegfried pisze...

wszyscy sie paluja nad tym filmem, moze sie wybiore?

uha pisze...

mysle ze naprawde warto i kurwa nie sponsoruje mnie james cameron hehe

Heniek85 pisze...

Ja film widziałem i się zawiodłem fakt efekty były dobre fajnie się to oglądało ale fabuła była banalna,naprawdę film zrobiony dla efektów szkoda że fabuła już mało znaczy!

Siegfried pisze...

nie piernicz heniek, film byl niezgorszy :D

Siegfried pisze...

po przemysleniu stwierdzam ze film rzeczywiscie byl plytki :)

uha pisze...

okulary sprawialy ze widzialo sie glebie... jak dla mnie całe stworzenie swiata zupelnie innego robilo wrazenie, ale fabula slaba, bo to juz bylo jak to mówia... fabula to złożony z wielu kawałków roznych filmow miks.